Strony

05 Kwi Strategy for the precious: case study

CS Strategy for the precious– W tym zawodzie jest tak – im starszy jesteś, tym bardziej ludzie Ci ufają, klienci chcą do Ciebie wrócić. Jednak nie mamy żadnej strategii dotyczącej tych najbardziej cennych – jak ich zatrzymać? – zapytał jeden z HR partnerów, szanowana and insightful lady, bardzo oddana swojej firmie. – Jednocześnie, kiedy stają się starsi, coraz poważniej myślą o odejściu i zostawieniu tego wszystkiego, żeby zająć się wnukami. Młodzi doktorzy emigrują, nie jest łatwo złapać kogoś młodego i godnego zaufania. Doprawdy, przemysł medyczny był jednym z najbardziej wymagających pod względem środowiska i zasobów ludzkich.(workforce) Dobry lekarz jest warty fortunę, to oni zapewniają klientów-pacjentów. Nie tylko musimy zacząć myśleć długoterminowo, w jaki sposób chcemy ich zatrzymać, ale także jak zachęcić szanowanych lekarzy. Muszą wiedzieć, że jest to najlepsze miejsce pracy dla nich.

– Jakie jest najlepsze miejsce pracy dla doświadczonego i szanowanego, 50-letniego doktora? – zapytaliśmy i okazało się, że odpowiedź w żadnym wypadku nie jest jasna. Co więcej, okazało się, że firma bardzo potrzebuje strategii zarządzania wiekiem, żeby spełnić oczekiwania tej najbardziej wrażliwej grupy. Zarządzanie wiekiem oznaczało, że muszą zacząć myśleć o swoich ludziach w zupełnie nowych kategoriach.

To better understand what the best workplace might mean, we first investigated the DREAMS and PHANTASIES. With focus groups we explored the realms of doctors, nurses, and administrative staff. A thorough analysis of documentation, work contracts, possible scenarios of cooperation with the organization, resources available for all or for selected groups, areas of responsibility followed, supported by individual interviews with HR representatives, selected members of the board, and other relevant individuals. The focused query was strengthened by a survey across the organization. We were getting close to understand, what the people meant for the organization and what the company could offer them to have them stay longer and feel better.

A separate piece of work needed to happen around the company board. Theoretically, they were interested to keep their most precious people. In practice, they needed to open up for solutions which they might have not have considered in the past. This required separate effort.

But the work of the project group, consisting of people from across the organization, brought results. Not only had the management board understood the necessity of implementing focused actions around the needs of their most precious employee populations, but they even managed to notice business potential in the growing needs of various Client age groups. Employees aged 55+ received focused development coaching, and the organization received the age management strategy, all basing on their own work and knowledge of the organization, and supported by our external expertise. Good thing to see the organization keeping on growing and developing in its most sensitive areas. Good job done!

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.