Strony

25 Kwi Polish business culture on the highest level: Case study

– Coś jest nie tak, w sposobie w jaki ludzie o nich myślą. Tutaj nie chodzi o to, że są złymi menedżerami… ale głupie błędy jakie popełniają – to rujnuje całą reputację firmy! – powiedział jeden z konsultantów z firmy PR – Możesz wyobrazić sobie spotkanie z Premierem podczas lunchu i jedzenie sałatki rękoma? Nie obchodzi nas, że takie są najlepsze maniery w Indiach!… Kto jednak może powiedzieć takie rzeczy do CEO? Dlatego właśnie potrzebujemy abyście to WY z nimi nad tym popracowali. – Brzmiało to jak jeden z najbardziej ekscytujących początków projektu. Ludzie dookoła narzekali na temat zarządu firmy, w którego skład wchodzili sami obcokrajowcy, mający problem z odnalezieniem się w polskiej rzeczywistości. Może było to wynikiem dramatycznych zmian, które zachodziły w firmie na przestrzeni ostatnich lat, jednak bardzo ważnym aspektem okazała się międzykulturowość w całym tym obrazku. Agencja PR potrzebowała wsparcia w wypracowaniu pozytywnego wizerunku firmy – a także jego członków zarządu.

Ci ludzie nie lubią wystawiać się na publiczną krytykę, więc zaproponowaliśmy to, co mogło sprawdzić się w takiej sytuacji najlepiej : diagnozę efektywności międzykulturową z IRC, dostarczoną jako indywidualną sesję dla każdego z członków zarządu. To pozwoliło odkryć mocne strony każdej z osób w takim środowisku i zlokalizować prawdopodobne błędy popełniane w czasie pracy. Spotkanie z konsultantem poprzez prywatną rozmowę telefoniczne było także dobrą okazją, aby zadać wiele szczegółowych pytań dotyczących pewnych nawyków czy sposobów w jaki są one postrzegane przez Polaków.

Oprócz wsparcia indywidualnego, ten doświadczony zespół potrzebował także konkretnej wiedzy o polskiej kulturze, a już na pewno na temat branży biznesu, którą sami reprezentowali. Nasz trener międzykulturowy dostarczył warsztaty, w jaki sposób wybudować pozytywny wizerunek i relacje w polskiej kulturze, niektórzy z członków zarządu otrzymali indywidualne treningi, aby jak najlepiej dopasować się do ich oczekiwań, problemów, a przede wszystkim – zapewnić prywatność. Zostaliśmy docenieni – firma zaufała nam na większą skalę i poprosiła o przeprowadzenie kolejnych treningów dla innej grupy zarządczej w firmie. Z naszych obserwacji wynika, że większość członków zarządu dostosowała swoje zachowania w taki sposób, aby być pozytywnie odbieranym przez polskie społeczeństwo.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

Subscribe to our newsletter

FreshMail.pl